Lokalguiden stärker upp organisationen

20 januari 2023

Nu tar Lokalguiden nästa steg i utvecklingen och tillsätter två nyckelroller, en vice VD och en försäljningschef. Båda började sina nya tjänster den 1 januari.

Mathias Nordlander och Johan Ahlenius.
Mathias Nordlander och Johan Ahlenius.

Lokalguiden har anställt Johan Ahlenius som vice VD och Mathias Nordlander som försäljningschef. Johan kommer närmast från Pacudo där han under åtta år jobbat som försäljnings- och marknadschef och Mathias kommer från Elis (tidigare Berendsen) där han jobbat som försäljningschef. Mathias var även med och byggde upp och drev Kaffeknappen i Göteborg.

Med sin gedigna kunskap inom marknad och försäljning kommer både Johan och Mathias att hjälpa Lokalguiden att ta nästa steg i bolagets utveckling.

– Jag känner en stor stolthet över att kunna knyta så meriterade och kompetenta personer till oss, säger Daniel Åberg, VD på Lokalguiden. Det är verkligen ett tecken på att vi är en attraktiv arbetsplats. Både Johan och Mathias passar perfekt in i vår kultur och jag är säker på att vi har många roliga och utvecklande år tillsammans framför oss.

Det känns riktigt roligt att vara på plats, konstaterar Johan Ahlenius. Det här är ett bra gäng med mycket engagemang och stor kunskap inom många områden. Jag tror att min bakgrund inom e-handel, marknad och försäljning i andra branscher kan bidra positivt. Jag ser fram emot att lära mig en ny bransch och är samtidigt ödmjuk inför det. Lokalguiden har en stark position och ett starkt erbjudande, samtidigt som det givetvis finns en del att förfina och utveckla. Det finns många möjligheter framåt och vi ska fortsätta ligga nära våra kunder för skapa så mycket värde för dem som det bara går, avslutar han.

Johan kommer att ansvara för personal, ekonomi och marknad medan Mathias ska ansvara för försäljning och utveckling av Fastighetsgalan och WIP-nätverket. Mathias kommer även att utveckla World in Propertys tjänster och produkter.

- Jag kan bara hålla med Johan om både personalens sköna engagemangsnivå och ödmjukheten man känner inför att ta till sig en ny bransch, säger Mathias Nordlander. Lokalguiden och World in Property är två varumärken vars utveckling jag följt i många år och det ska bli riktigt kul att vara med och driva dessa framåt. När jag fick frågan från Daniel Åberg och Tom Vikström fanns det egentligen aldrig några tvivel om att jag ville göra detta.

Pernilla Gilbert

Kommunikatör

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.