Nytt grepp för H&M

5 november 2019

H&M har öppnat en en boutique-liknande affär i ett trendigt bostadsområdet i Berlin som erbjuder yogaklasser, ett café med tillhörande trädgård och exponering för andra varumärken, skriver Reuters.

Bild: Pixabay

Konceptet är enligt nyhetsbyrån ett nytt grepp i klädjättens sökande efter strategier för att lyfta försäljningen.

Tredje kvartalet var det första som H&M visade en stigande vinst på mer än två år, och bolaget investerar nu tungt för att omskapa bolaget.

Butiken i Berlin är omkring en femtedel så stor som en reguljär H&M-affär och sortimentet är utvalt för att attrahera den lokala kundgruppen. Det finns bland annat parfym, "vegansk kosmetika", handväskor och second hand-plagg från andra varumärken.

Klädjättens affärsutvecklingschef Anna Bergare uppger för Reuters att butikskonceptet syftar till att möta e-handeln och satsa mer på upplevelser.

Pernilla Krantz

Redaktionschef

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.