Östergötlands nya flaggskepp tar form

13 november 2018

Detaljplanen är klar och i dagarna börjar lanseringen av ny storskalig utveckling av befintliga handelsplats på Mantorp. Handelsplatsen blir 80 000 kvadratmeter stort med över 100 butiker.

Bild: Krook & Tjäder

The One vill ligga optimalt placerat utmed E4:an, mitt imot racingarenan Mantorp Park. Den goda synbarheten och egna avfarten från E4 utökar etableringens marknadsunderlag med tanke på tillgänglighet och korta körtider från hela Östergötland. Omkring 500.000 potentiella kunder når etaberingen inom en timme med bil.


Förutsättningarna för handelsetableringar med goda grannar inom området är mycket goda och exploatören planerar skapa en ny form av handelsupplevelse för regionens invånare och besökare.

– Vi vill erbjuda ett storskaligt utbud med all tänkbar service för både boende, resenärer, arbetande och besökare i regionen, säger exploatören Tor-Erik Lund. Många handelsaktörer söker sig nu i högre grad till nya attraktiva och innovativa destinationer, mycket till följd av den ökande internet-handeln som sätter press på de fysiska butikerna. Behovet för att exponera sitt sortiment i så kallade A-lägen i högt befolkade områden har ökat markant i Sverige och övriga Europa. Framtidens destinationskoncept finns redan etablerat i Köpenhamn, Stockholm, Malmö och är på väg att etableras vid Landvetter i Göteborg och med The One även i Östergötland.

Artikelämnen:

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.

Pernilla Gilbert

Kommunikatör