”Vi stärker samspelet mellan ledning och medarbetare”

28 april 2020

Tycker du att det går för fort? Hinner du med att se över alla myndighetskrav och företagets ledningssystem? Algebäck Group hjälper företag att upprätta och utveckla sina ledningssystem. Vi lämnar inte ledningssystemet i brevlådan som en pappersprodukt. Därför har vi utökat erbjudandet med verksamhetsutveckling där vi hjälper till med hela implementeringsprocessen med bland annat utbildning och bemanningstjänster.

Alla kunder är unika

För att du som kund skall få precis det du behöver så kartlägger vi dina unika behov. Vi tillsätter resurs för kvalitetsledning som strukturerar och upprättar ert ledningssystem. Med fokus på att er investering skall ge avkastning, så vet vi att vi behöver konvertera ledningssystemet till ett faktiskt hjälpmedel. 

Vi hjälper er att hålla koll på er utbildningsplan med digitala verktyg och personliga strategimöten, vilket ger bra beslutsunderlag för att säkerställa kompetensen i bolaget. 

"Men vi har redan ett ledningssystem"

När vi kontaktar nya kunder får vi ofta svaret – "Men vi har redan ett ledningssystem." Och det är just här, med vår styrka i implementeringsfasen, som vi skapar ett värde. 

Bland våra konsulter finns expertkompetens och vi använder oss av validerade modeller för att flytta pappersprodukten till ett faktiskt medel för tillväxt. 

Med nöjda medarbetare skapas mer produktiva bolag med fokus på kärnverksamheten. 

Vissa av våra kunder väljer att ta hjälp i en större omfattning. Vi tar då ett helhetsåtagande med våra tjänster inom verksamhetsutveckling. Vi hjälper till med alltifrån kompetensutveckling inom kvalité, miljö och arbetsmiljö samt kravutbildningar till att vi tillsätter resurser för implementering av tillväxtstrategi. 

Vi har under många år sett effekterna av bättre struktur i linjeverksamheten och att ha kontroll på sin utbildningsplan. Det ihop med ett tydligt ledningssystem påverkar personalens engagemang och nöjdhet väldigt positivt. Och med nöjda medarbetare så skapas mer produktiva bolag med fokus på kärnverksamheten. 

är med hela vägen

Vi är med och tryggar implementeringsfasen genom att tillsätta resurser tills verksamheten känner sig mogen att ta över. I implementeringsfasen jobbar vi med kompetensutveckling, bemanning och processtyrning. Efter att vi lämnat över rodret så stöttar vi upp med chefsstöd för att ni skall känna er trygga även efter sjösättning. 

Algebäck Group med Camilla som projektledare har varit ovärderliga för oss i våra systematiska och strategiska processer det senaste året.

- Algebäck Group med Camilla som projektledare har varit ovärderliga för oss i våra systematiska och strategiska processer det senaste året. Skönt att ha en seriös och kreativ partner när vi behövde adekvat hjälp att segla framåt som ett av Göteborgs mest väletablerade saneringsföretag. Att få rätt support till rätt utmaning har hjälpt mig och Klotterjägarna att strukturera vårt arbetsmiljöarbete med relevanta utbildningsinsatser och myndighetsinspektioner samt fått hjälp och stöd att utföra miljöcertifiering enligt Svensk Miljöbas. Att Camilla med kollegor är glädjespridare och kreatörer gör arbetet både enkelt och roligt, intygar Henrik Höghielm, vd på Klotterjägarna. 

CAMILLA har stora planer

Camilla Algebäck är grundare till Algebäck Group. Med sin sprudlande energi har Camilla ett konstruktivt arbetssätt där hon vill ge mycket arbetsglädje hos sina kunder. Med stort kontaktnät i ryggen har hon möjlighet att hjälpa till med lösningar även utanför ledningssystem och utbildningsprocesser som är kärnan i erbjudandet.

- Ihop med våra partners kan vi leverera en helhetslösning som skapar värde genom hela tillväxtprocessen, säger Camilla. Om våra kunder fortsätter se det värde vi skapar med vår vilja att förändra, förbättra och förenkla för dem så kommer vi kunna bygga en stark kundsupport och alltid leverera en hög kundnöjdhet där varje kund har sin speciella plats, avslutar Camilla. 

Artikeln är en annons från Algebäck Group AB och inte en artikel av Lokalguiden.