Väla utökar utbudet med nysatsning

3 juni 2024

Synoptik – en av Sveriges ledande optikkedjor – nyöppnar sin butik på Väla med ett helt nytt koncept. Den nya butiken på Väla är en av de första i sitt slag i Sverige, och utöver större ytor och ett bredare sortiment innehåller konceptet också en utökad satsning på ögonhälsa.

Bild: Väla
Bild: Väla

- Vi har noga testat och utvärderat det nya butikskonceptet, och tror att det kan bli en riktig succé besöks- och försäljningsmässigt, säger Annika Steen, butikschef för Synoptik på Väla.

- Vi kommer att erbjuda fler märkesbågar och ett större sortiment av solglasögon. Den nya butiken är även utrustad med ny optikutrustning och har fler undersökningsrum, där vi kan erbjuda våra kunder allt från torra ögon-behandlingar till vanliga synundersökningar, fortsätter hon.

Den nya butiken – som ligger på samma plats som tidigare, i anslutning till entré 2 – har en total butiksyta på 205 kvadratmeter, vilket är dubbelt så stort som tidigare. Premiären är den 30 maj och planen är att Synoptik successivt ska implementera det nya butikskonceptet i allt fler butiker.

Fler nyheter: BodyPower och Je táime

Vid sidan av Synoptiks nya butik blir det fler nyheter på Väla i närtid. Den 1 juni öppnar BodyPower en ny butik vid entré 6. BodyPower erbjuder ett sortiment av kosttillskott, proteinpulver, träningskläder och redskap, och butiken på Väla blir kedjans sjunde etablering.

- Vi har vårt största fokus i gränshandeln mellan Sverige och Norge, med sex butiker från Uddevalla och uppåt längs gränsen. Nu testar vi ett nytt butikskoncept på Väla, och går det bra kan det bli starten för vidare expansion, säger Christopher Doxryd, operativ chef för BodyPower.

En annan butiksnyhet är Je táime. Je táime är ett nytt smyckeskoncept som sedan tidigare har en butik i centrala Stockholm. Butiken på Väla blir den andra etableringen i Sverige.

Pernilla Gilbert

Kommunikatör

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.