Unik aktivitetshub till Sundsvall

14 juli 2022

I slutet av 2023 är det premiär för JumpYard i det efterlängtade aktivitetscentret i centrala Sundsvall. Tillsammans med ett klättercenter och en skate-klubb bildas en unik hub för sport, nöje och aktiviteter för en bred publik.

Bild: JumpYard
Bild: JumpYard

Den nya JumpYard-parken är en del i kedjans expansion i Sverige och Europa. Med flera olika typer av aktiviteter under samma tak, ges gästerna möjlighet att hitta sin egen utmaning – alla med en pulshöjande twist.

JumpYard Sundsvall kommer att – utöver en mängd trampoliner - erbjuda aktiviteter som Sky Rider i taket, Clip ’N Climb-klättring, ninjabana, cardio wall, wipe out, hopp-TV-spelet Valo, hopptorn, skumgrop ett high performance-område. Konceptet är pulsdrivet och erbjuder en varierande aktivitetsmix, där barn och ungdomar från 4 år och uppåt kan ha kul och göra av med energi på samma gång.

Vädersäkra året-runt-aktiviteter som passar olika önskemål är populära bland barnfamiljer, kompisgäng, skolklasser och föreningar. JumpYards parker hamnar därför högt upp på att-göra-listan i dagens val av aktiviteter.

– Vi har jobbat länge för att hitta rätt lokal i Sundsvall och när erbjudandet om ett unikt citynära läge dök upp slog vi till direkt. Vi tror att JumpYard och aktivitetshusets övriga aktörer blir ett mycket populärt besöksmål i Sundsvall, säger Pelle Möller VD för JumpYard.

–Vår plan för JumpYard är långsiktig och ambitiös, där goda leverantörsrelationer, gott samarbete med det lokala skol- och föreningslivet och ett drivet team på plats i Sundsvall är grundläggande framgångsfaktorer. Vi siktar på att JumpYard Sundsvall bidrar med 80 000 aktivitetstimmar årlige, fortsätter han.

JumpYard öppnade sin första park i Barkarby, Stockholm hösten 2017 och blev en riktig succé. Sedan dess har kedjan utökats med parker från Åre i norr till Lissabon i söder. JumpYards löfte ”Seriously Fun” uppfylls med råge i och med den senaste parken i Sundsvall.

Samarbete med Generation Pep

– Som ”peppare”, i samarbete med Generation Pep, är vi stolta över att inte bara kunna erbjuda häftiga attraktioner - utan också att bidra till rörelse. JumpYards långsiktiga mål är att bli Sveriges näst största sport, sett till mängd rörelse. Förra året gick vi förbi bandy och volleyboll, i år ska vi förbi pingis och konståkning då vi siktar på en miljon aktivitetstimmar. Om 5 år ska vi förbi innebandyn och sen är det bara fotbollen kvar, säger Pelle Möller.

Pernilla Gilbert

Kommunikatör

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.