Kedjan expanderar på Frölunda Torg
10 juni 2025
NEW YORKER expanderar och öppnar sin största butik i Sverige. Som den enda butiken i Göteborgsområdet blir öppningen ett starkt tillskott som ytterligare befäster Frölunda Torgs position som en av Västsveriges främsta shoppingdestinationer.
Torsdagen den 5 juni invigdes den nya butiken i köpcentrumet efter en omfattande utbyggnad av försäljningsytan och en ny, modern butiksinredning. Modekedjan tar ett stort kliv framåt på den svenska marknaden och har mer än dubblerat sin totalyta – från tidigare 935 kvadratmeter till imponerande 2 075 kvadratmeter. Den nya flaggskeppsbutiken ligger kvar på samma plats i köpcentrumet, med Clas Ohlson som närmsta granne och H&M mitt emot. Butiken kommer att erbjuda ett bredare sortiment av kläder och accessoarer för modeintresserade.
– Vi är glada över att fira vårt långvariga och framgångsrika samarbete med Frölunda Torg genom att expandera vår butik. I en större lokal med ny design visar vi upp de senaste trenderna för våra kunder. Välkommen till Frölunda Torg – välkommen till NEW YORKER, säger Sofija Serin, General Sales Manager för Västeuropa på NEW YORKER.
– Att en så etablerad aktör som NEW YORKER väljer att satsa hos oss är ett tydligt bevis på Frölunda Torgs attraktionskraft – något vi är mycket stolta över! Vi har haft en dialog med NEW YORKER under en längre tid och är glada att nu kunna erbjuda en butiksyta som möter deras behov. Det här innebär att vi kan ge våra besökare ett ännu starkare utbud av shopping, mat och upplevelser, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda Torg.
Frölunda Torg har de senaste åren fortsatt att utvecklas som en levande handelsplats där både internationella varumärken och lokala aktörer skapar en unik mix. Med denna storsatsning stärks utbudet ytterligare, vilket gynnar både besökare och övriga butiker i köpcentrumet.