"Nya hemsidan ska underlätta"

9 april 2019

IT-chefen Daniel Sunnerberg har tillsammans med sitt team gett lokalguiden.se ett rejält ansiktslyft. Den nya hemsidan lanserades 1 april.

Foto: Lokalguiden

I samband med att Lokalguiden fyller 25 år, lanserade bolaget en helt ny profil den 1 april samt en uppdaterad hemsida. IT-chefen Daniel Sunnerberg, har med sitt team, jobbat hårt med att framför allt förbättra användarvänligheten via mobilen.

Vad är det som skiljer den nya lokalguiden.se från den gamla?

- Den största förändringen är den nya profilen med en ny och fräsch design. Vi har även förbättrat och förenklat många funktioner, framförallt kring hur man hittar lediga lokaler. Det känns jättekul att äntligen få visa vad vi arbetat på. Jag hoppas att våra användare kommer tycka om förändringarna. 

Vad är den största utmaningen med att bygga en ny sajt som den här?

- Det är alltid en utmaning att skapa en intuitiv och lättanvänd tjänst. För att verkligen lyckas med det krävs en djup förståelse av användarna och vad man vill åstadkomma i olika situationer. Utöver det är det viktigt att alla detaljer stämmer, sidan ska i alla lägen underlätta för användaren.

Finns det några nya funktioner som underlättar i sökandet av en ny lokal?

- Framförallt på mobilen är det enklare att hitta en lokal som passar för ett specifikt behov. Med några få klick kan man filtrera fram en passande lokal - oavsett om det är i ett specifikt område, omgivning eller lokalens utformning. Lika enkelt är det att sedan komma i kontakt med fastighetsägaren.

Yousef Boussir

Redaktör/reporter

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.