Visar 10 träffar på Coronakrisen
Din sökning gav fler träffar än de vi visar. Ange fler sökord för ett mindre generellt resultat.
Tufft för glesbygdens småföretagare
Intervjuer … tätbefolkade delarna av landet har svårare villkor för små företag. Landsbygdskommuner med stark turism klarar sig relativt väl, men annars har landsbygden betydligt sämre villkor än resten av landet. – Då turistnäringen har fått en kraftfull inbromsning i coronakrisens spår är det nu oerhört viktigt att statliga insatser snabbt kompenserar de inkomstbortfall som denna näring så dramatiskt upplevt, säger Erik Sjölander. …
Välkomnar statligt stöd
Handel … – Regeringens stödpaket till de lokalhyresgäster som drabbats hårdast av coronakrisen är mycket välkommet. Det kommer kunna dämpa en del av den oro som många av hyresgästerna har och ge möjlighet för fastighetsbranschen att underlätta för sina kunder. Att hyresgästen betalar halva sin hyra borde …
Hemmet före högljutt kontor
Kontoret … Endast en av fyra kontorsarbetare vill jobba heltid på kontoret när coronakrisen är över. De flesta, två tredjedelar, vill arbeta hemifrån delar av veckan. Endast en av 20 (5%) vill jobba hemifrån på heltid. – Under krisen har många ifrågasatt behovet av stora kontor, då arbete hemifrån ofta …
Hur blir allt efter Corona-krisen?
Intervjuer … produktiva på distans. Och för de företag och organisationer som legat på efterkälken har coronakrisen varit en väckarklocka – de har tvingats ta till krisåtgärder och snabbt fått implementera digitala lösningar. Undvik företagskyrkogården Johanna Olsson, organisationsexpert från The Hows , tycker …
Så stöttas hyresgäster under krisen
Intervjuer … – Som ägare och förvaltare av de flesta av landets järnvägsstationer vill vi göra så mycket vi kan för att minska den ekonomiska smällen för våra hyresgäster. Kaféer, restauranger, hotell och butiker på järnvägsstationerna tillhör de företag som drabbas allra hårdast av coronakrisen, säger Kerstin …
Kollegorna är viktigast
Intervjuer … tydligt när det nu sker en dramatisk ökning av arbete på distans. Många företag står inför utmaningen att lyckas upprätthålla en teamkänsla både under och efter coronakrisen. - Troligtvis kommer krisen att förstärka både den digitala och den sociala trenden. Det finns anledning att tro att vi kommer …
Coronamoln över modehandeln
Handel … 30 procent, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel. - Coronakrisen har inneburit en lång ökenvandring för modehandeln som snart har pågått ett helt år. Ladorna är tömda och läget ansträngt, många företagare gör allt i sin makt för att klara sig igenom krisen. Det är helt avgörande att …