Tips för lokal sökmotoroptimering

Google tar allt mer hänsyn till orter i sökresultaten, det innebär nya möjligheter för lokala företag att synas bland resultaten. Hur gör man för att synas bättre än konkurrenterna?

Allt mer människor lär sig att lägga till namn på platser när de söker efter en vara eller tjänst. I takt med att fler och fler vänder sig till Google för lokala sökningar bör man jobba mycket med lokal sökmotoroptimering.

Vad skall man tänka på? Nedan ser ni de viktigaste tipsen!

  • Framhäv din ort i rubriker och texter på sajten och gärna ha med ortnamnet i domännamnet. När du väljer ett företagsnamn kan du också ha med ortsnamnet.
  • Ha med din ort i titeln på sidan och din adress skall synas tydligt på sajten.
  • Finns man på flera orter är det bra att ha olika sidor för de olika orterna. Till exempel sidor där man kort presenterar kontoren i exempelvis Göteborg och Stockholm.

 

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter