Stor tillväxt för digitala annonser

Marknaden för digitala annonser är hetare än någonsin och visar inga som helst tecken på nedgång. Mobila plattformar är det hetaste just nu. 

Den största tillväxten för digitala annonser ligger finns bland mobila plattformar. Under 2015 väntas en stor utveckling och många nya och kreativa format. Sök kommer stå för en stor del av ökningen i mobilen, likaså display-annonsering.

Vi spenderar allt mer tid tittandes på skärmar, vare sig det är på mobilen, datorn eller en klocka. Det kommer att behövas spännande och kreativa lösningar som till en början inte är så påträngande, men som sedan öppnar upp mot ett lockande innehåll när man väl interagerat med annonsen. Display-annonsering är ett bra exempel, där lockas man till interaktion, att man får ett spela ett spel eller får något annat skickat till sig.

På plats två gällande tillväxten i år hamnar video. I princip alla har videos på sina webbsidor, men det är svårt att mäta räckvidden och blir lätt krångligt att jämföra. YouTube har en helt egen mätmetod, där börjas det räkna efter först 30 sekunders tittande. Tittar man mindre än 30 sekunder räknas det alltså inte som en ”view”.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter