Nicole Falcone, Uthyrare på Olov Lindgren AB: Min vardag blir aldrig tråkig

Nicole Falcone, Uthyrare på Olov Lindgren AB, berättar om vad hon gillar mest med sitt jobb, svårigheter och hur hon ser på framtiden för uthyrningsbranschen. 

Hur skulle du beskriva den optimala hyresgästen?

- Den optimala hyresgästen är den man kan ha en öppen dialog med om både stort och smått. I relationen finns det både trygghet och ömsesidig förståelse för varandras förutsättningar och man delar en gemensam syn på hyresförhållandet.

Vilka missuppfattningar kan dyka upp i samband med en uthyrning och hur jobbar du för att undvika dessa?

- Ansvarsfördelning gällande underhåll, brandskyddsfrågor och fastighetsskatt kan vara frågor som man ska vara noga med att gå genom redan under kontraktsmötet för att undvika missförstånd längre fram under uthyrningsperioden.

Hur jobbar du för att möta en hyresgästs behov och krav?

- Jag är nyfiken och ställer många frågor för att på bästa sätt förstå de olika behov som hyresgästen har. Detta för att sedan ta reda på vilka möjligheter som finns att möta deras behov och krav i just våra fastigheter eller vår organisation.

Vad gillar du mest med ditt jobb?

- Att min vardag aldrig blir tråkig. Ingen dag är den andra lik, det är ständigt nya utmaningar och nya lösningar. I mitt jobb får jag möjlighet att lära känna olika människor i olika branscher vilket leder till att man ständigt lär sig något nytt att ta med sig i arbetet framåt.

Hur är en bra uthyrare?

- Man ska vara lyhörd, flexibel men viktigast av allt är att ha ett starkt team av förvaltning och projektledning bakom sig. Utan dem kan man inte leva upp till hyresgästens förväntningar efter kontaktskrivning. Det är efter kontaktskrivningen som relationen startar och skall leda till en långvarigt och tryggt hyresförhållande. Det är viktigt att alltid återkoppla och behålla kontakten med hyresgästerna under hela hyresperioden.

Vad skulle du säga är det svåraste med ditt jobb?

- Det svåraste är nog att det ibland händer att man inte lyckas hitta nya lösningar i befintliga lokaler och tyvärr tvingas att säga hej då till en bra hyresgäst som då måste flytta till andra lokaler.

Hur tror du framtiden ser ut för uthyrningsbranschen?

- Jag ser fram emot nya utmaningar i takt med att både teknik- och samhällsutveckling ställer nya krav på nya lösningar i våra lokaler, som i sig kräver ett nytt sätt att tänka.

 

 

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter