Marknadsföringstrender under 2015

Det har varit en hel del surr kring vad marknadsförare bör fokusera på under 2015. Året sägs bli det "mobila året" och det pratas om att ha en innehållsstrategi för varje social plattform. Allt fler prylar blir uppkopplade och prylarna spås ta allt större plats i vardagen. Vi har tittat på några av de hetaste marknadsföringstrenderna för 2015

Man beräknar att ca en miljard människor världen över kommer att använda sin mobil som enda källa till internet. Google har nyligen börjat lyfta fram sidor som är mobilvänliga i deras sökresultat och mobilvänliga siter kommer att rankas högre i Googles sökningar framöver. Detta är med andra ord ett tecken på vikten av att synas på mobiler framöver.

Facebook och Twitter förväntas förbättra och i Twitters fall, introducera videofunktioner i sina tjänster och på sikt kan de bli en seriös utmanare till YouTube framöver. YouTube har sedan dess start dominerat marknaden av internetvideo, men med både billigare och enklare teknik att producera videos breddas utbudet av videositer och YouTube får se upp.

Årets julklapp 2014 var aktivitetsarmbandet och 2015 kommer med stor säkerhet bli året då andra uppkopplade prylar tar allt större plats i vardagen. Apple förväntas släppa sin iWatch under året och fler tillverkare kommer sannolikt att haka på trenden.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter