Marknadsför med rörligt

Rörliga medier växer sig allt större och att satsa på rörlig marknadsföring kan bli väldigt framgångsrikt. Men vart börjar man, och hur? 

Rörligt är det medie som skapar flest känslor och det går på ett enkelt sätt förklara komplicerade saker. Ett bra exempel på några som lyckats med content marketing är ICA, som med sina filmer och ICA-Stig kombinerat reklam med en handling.

Nedan följer tre tips på hur du kommer igång:

  • Vad skall filmen användas till? Är det tänkt att bli en viral succé eller handlar det om en film som skall användas i internt syfte?
  •  Vad är budskapet och vem skall filmen riktas till? Skapa filmen på ett sätt som tilltalar dem du vill nå.
  • Hur vill du att filmen skall spridas? Tänk på detta redan i idéstadiet för filmen.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter