Marknadsför ditt event online

Ett event kan vara ett utmärkt sätt att marknadsföra ditt företag med och du får direktkontakt med dina kunder. Hur marknadsför du bäst på webben? 

Nuförtiden är det vanligt att företag anordnar återkommande seminarier eller andra event för kunder som ett socialt avbrott i vardagen. Det är mycket att fixa kring det och något av det svåraste är att få folk att faktiskt dyka upp. Nedan kommer några tips på hur du lyckas med onlinemarknadsföring av ditt event.

Skapa ett Facebook event

Att skapa ett event på Facebook är nästintill en självklarhet nuförtiden, där kan du lägga in all viktigt information såsom tid, plats och eventuellt viktiga länkar. Posta inlägg om vad som händer på eventet, bilder som har anknytning och annat roligt material. Var heller inte rädd för att lägga en viss peng på sponsring (annonsering) av eventet, då får det bättre spridning.

Epostutskick

Skicka ut epostinbjudningar till dina kunder, skicka dock inte för många påminnelser då det lätt kan uppfattas som spam.

Twitter

På Twitter är det lätt att sprida ordet snabbt. Skapa en hashtag och samla all info om eventet där, andra användare kan lätt retweeta dina inlägg.

 

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter