Marknaden för media ökar

Under första kvartalet 2015 ökade mediemarknaden med 0,7 procent. En ökning jämfört med fjärde kvartalet 2014. 

Efter ett dystert fjärde kvartal 2014 ökade medieinvesteringarna med 0,7 procent. Investeringarna uppgick till nästan 7,5 miljarder kronor.

Men beroende på de olika medieslagen pekar kurvorna åt olika håll, TV rasar 8,4 procent medan den digitala reklamen ökade med hela 16,8 procent och landar på en siffra på 2,8 miljarder kronor. Mobilmarknadsföring, sökmotoroptimering och webb-TV bidrar starkast till den digitala tillväxten.

Även annonsering utomhus ökar kraftigt med en siffra på 27 procent.

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter