Märk dina länkar och mät effekten

Hur mäter du upp effekten av varje kanal du marknadsför dig i? Att märka upp länkar är den enklaste lösningen. Vi förklarar hur du går till väga på bästa sätt! 

De digitala kanaler blir allt fler och det är livsviktigt att mäta effekten av varje kanal. En digital kampanj kan innebära att man får trafik till sin webbsida från olika källor, t.ex. bloggar, sociala medier eller Google.

På Google finns ett verktyg där webbsideägare kan märka upp en länk för att sedan utvärdera alla källors effekt. Man lägger in webbadressen för en kampanj och fyller i kampanjkällan som kan vara en blogg, Twitter-sida eller nyhetsbrev. Nästa steg är Google Analytics, där kan man enkelt utvärdera de olika källorna och se vilken som är mest framgångsrik.

 

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter