Lönsamhet för Adwords

En stor utmaning är att göra mobiltrafiken på Google lönsam. Att hitta bra lönsamhet för AdWords-trafik går, men det kräver en genomtänkt mobilstrategi.

Mobilanpassning är numera mer eller mindre ett krav från Google och påverkar kvalitetspoängen för AdWords. Därmed också klickpriserna. Den webbsida som anses vara mobilvänlig enligt Google innebär inte per automatik att den är konverteringsvänlig, fokusera på båda delarna.

”Slå ihop dator och mobilt, det är enklare”, säger Google. Men beteendet skiljer sig markant och det är bäst att ha separata kampanjer för dator och mobil. Risken för felklick är större i mobilen och tiden spenderad på en webbplats är 50% lägre för mobiltrafik.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter