Innehållstyper du skall jobba med

Det finns en uppsjö av olika innehållstyper att jobba med, pressmeddelanden,

podcasts och undersökningar. Vi listar de mest väsentliga!

Blogginlägg: Ett blogginlägg passar till i princip allt, det ger utrymme för en mer avslappnad ton och du kan resonera fritt. Bloggen blir företagets röst och personlighet!

Pressmeddelande: En klassiker som aldrig blir gammal! Pressmeddelandet fyller en viktig funktion när företaget lanserar stora nyheter eller händelser, texten består av renodlad fakta som riktar sig främst till pressen.

Undersökningar: Vill du veta vad dina kunder/din publik verkligen tycker? Gör en undersökning! Men se till att hålla det kort – har du för många frågor tröttnar den som skall svara. När du fått in dina svar kan du sedan bygga mängder av material kring undersökningen.

Intervju: Intervjuer efterfrågas alltid, oavsett vilken bransch man jobbar inom. Att låta en expert prata inom sitt expertområde blir aldrig gammalt. Det behöver inte alltid vara så långt, ibland räcker det med 5 minuter av personens tid.

Podcast: Allt fler människor tar till sig fakta genom att lyssna, vi behöver inte längre läsa en text för att tycka att den är sann. Podcast låter kanske skrämmande, men det är inte så avancerat, det enda som behövs är en mikrofon och några kunniga personer.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter