Gör det mesta av företagsbloggen

När bloggen först kom var den tänkt som ett personligt verktyg, där användaren kunde skriva om de ämnen som den fann intressant. Nu är den mycket mer än så. Bloggen har utvecklats och är nu för många företag en stor del av marknadsföringen. Det är enkelt ett sätt att interagera med kunder och läsare. Men hur får man ut rätt saker av företagsbloggen?

Att blogga har blivit ett viktigt verktyg för många företag, det är en chans att öka sin närvaro på internet, bygga relationer med nuvarande kunder samt nå ut till nya. Enligt en undersökning gjord av Hubspot, så når företag som har en blogg 55% mer besökare till sin webbsida än de som inte har en blogg.

Men det finns saker man skall undvika när man bloggar. Långa väggar av texter får läsaren att snabbt stänga ner webbläsaren. Upp till 10% av alla läsare som öppnar en artikel skrollar inte ens ner, medan 50-60% slutar läsa när de kommit halvvägs. Det är viktigt att bryta av texten med visuellt innehåll, inlägg med bilder får nästan dubbelt så många visningar än de inlägg utan bilder.

Skall man satsa på många korta inlägg eller mindre frekventa långa inlägg? Många korta inlägg får nyfikna besökare att komma tillbaka oftare medan längre inlägg ger dig chansen att använda en bred variation av taggar och på så sätt förbättra sökmotoroptimeringen. Vilken metod som passar just ditt företag avgör du bäst själv.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter