Gårda Meetingpoint, en inspirerande mötesplats

För knappt ett år sedan var Lokalguiden och hälsade på Bert Hansson och Jochum Löfgren i Gårda, då i full färd med att förbereda för satsningen Gårda Meetingpoint. Ett nytt kontorskoncept baserat på medlemskap och skräddarsydda lösningar för företag som vill sätta sina specifika behov i centrum. Nu har dörrarna varit öppna sedan i januari och visionen om att skapa en mötesplats, ett affärsnav, ser ut att falla mer än väl ut.

sitt-var-du-vill

sitt-var-du-vill

- Vi har alldeles nyligen, fr o m 1 september, gjort en förändring kring medlemskapen, förklarar Jochum Löfgren. Allt eftersom har vi sett vad som fungerar och förhört oss hur företagen vill ha det. Nu har vi två olika typer av medlemskap; i ett basmedlemskap för 1 195 kr/mån ingår tillgång till business loungen, köket, posthantering, internet, kaffe, plus att du alltid kan låna ett konferensrum eller mötesrum upp till din månadshyra om du hyr rum en våning upp, på vårt kontorshotell. Om du vill kunna utnyttja hela anläggningen och få tillgång till våra arbetsplatser betalar du 1 995 kr/mån för ett premiummedlemskap. Avtalen, bas eller premium, skrivs på 12 månader.

Ett affärsnav

in-mot-kök

in-mot-kök

- Vi vill inte ha några boundaries, anläggningen ska vara så öppen som möjligt, säger Bert Hansson, och vi tror att den här lösningen är bättre för alla. Dessutom vet du vad du betalar varje månad, det blir aldrig några efterdebiteringar.

- Gårda Meetingpoint ska vara just en mötesplats, ett affärsnav där människor ska kunna träffas, sitta och jobba sida vid sida och knyta nya kontakter, menar Jochum Löfgren. Vi vill samla människor som vill sitta just så här och som ser alla fördelarna med det.

- Vi tror på volym, fortsätter Bert Hansson, det är oerhört stimulerande när här är mycket folk. Det är då det händer.

Målet 500 medlemmar

Och bara under mitt besök ser jag att nya kontakter knyts. Ett handslag, några ord och sedan ett engagerat samtal som fortsätter över en kopp kaffe på terrassen.

- Vi vet redan i dag att det görs business här, mellan våra medlemsföretag, berättar Bert Hansson. Köket är det som används allra mest, och som ju alla har tillgång till, och även terrassen har använts flitigt nu när det varit fint väder.

- Målet är 500 medlemmar, berättar Jochum Löfgren. Vi ligger över budget, det är en jättespännande utveckling. Är du nyfiken på hur det fungerar? Kom hit och testa, sitt här en dag.

kök2

kök2

Skräddarsytt

I skrivande stund har Gårda Meetingpoint 48 medlemsföretag och sammanlagt cirka 160 personer knutna till sig, men det ansluter fler hela tiden. Bert och Jochum märker att det är intressant både för stor och liten att komma hit. Och även om det på papperet finns två medlemskap går det att skräddarsy avtal.

- Just nu har vi t ex ett engelskt företag som sitter här med 20 personer i väntan på lokal, berättar Bert Hansson.

Och under resans gång har duon också märkt ett stort intresse från en målgrupp man inte räknat med.

- Fastighetsägarna, berättar Bert Hansson. Fastighetsägare som plötsligt behöver evakuera eller pausa en hyresgäst pga en renovering eller ombyggnation. Hos oss får personalen vars ett kort så kan de fortsätta jobba.

gungor

gungor

Boka Brad Pitt

Även konferens- och mötesfaciliteterna har utvecklats över förväntan.

- Arenan är väldigt uppskattad, konstaterar Bert Hansson. Här pågår ofta olika aktiviteter, folk som sitter och jobbar eller har möten. Vi har även stort intresse från externa företag som vill lägga möten, events och lanseringar här. Det intresset utifrån hade vi nog inte räknat med.

brad-pitt

brad-pitt

- Nyligen hade vi till exempel ett jättestort amerikanskt företag som valde att lägga hela sin europakonferens här, berättar Jochum Löfgren. Vi är själva glatt överraskade över det intresset!

Förutom arenan och business loungen finns det 13 bokningsbara konferensrum i olika storlekar. Här kan du boka både Brad Pitt, George Clooney och Scarlett Johansson då alla rummen bär namn efter kända skådisar.

Expansion väntar

Att Gårda varit ett perfekt läge att starta upp Gårda Meetingpoint i är både Bert Hansson och Jochum Löfgren rörande överens om.

- Gårda är expansivt och ligger strategiskt i staden, menar Bert Hansson. Logistik, kollektivtrafik, parkering och restauranger m m är viktiga kriterier när vi tittar på nya lägen.

För nya lägen lockar.

- Vi kommer med all säkerhet att expandera framöver, vi har en affärsstrategi för framtiden, ler Jochum Löfgren hemlighetsfullt. Och vi pratar inte bara i Göteborg.

soffa

soffa

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter