Fler och fler undviker reklam

En färsk undersökning visar att antalet som undviker reklam har ökat med en procent om året sedan 2008, detta trots ny modern teknik som öppnat upp för avancerade annonsmöjligheter. 

Allt fler svenskar undviker reklam, även fast annonsörer numera målgruppsanpassar sin reklam. Den främsta anledningen till att svenska konsumenter undviker reklam är helt enkelt på grund av att den är tråkig, men att undvika är inte samma sak som att alltid vara reklamnegativ.

Det finns många olika strategier för att undvika reklam, men en av de främsta är användande av AdBlock. Skillnaderna mellan användande i olika generationer är gigantiska.

 

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter