Facebook ger mer data till annonsörer

Enligt nya rapporter skall Facebook rapportera vilken typ av människa som diskuterar ett visst ämne eller varumärke i det sociala mediet. Detta för att annonsörerna skall kunna rikta annonserna bättre. 

Datan är tänkt att visa demografi för personer som pratar om ett visst ämne, om de är positiva eller negativa när de nämner ett visst varumärke och vilka slags känslor som är kopplade till en status om ett specifikt ämne.

För annonsörer blir det möjligt att få reda på om en produkt eller tjänst får positiva eller negativa associationer. Detta gör att de kan rikta annonser till en specifik målgrupp som har intresse för varumärket. Det som medlemmar diskuterar i privata meddelanden (Facebook Messenger) räknas också in.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter