Företag får mindre räckvidd

På bekostnad av innehåll från företag ökar Facebook synligheten av vänners innehåll i flödet. Vad betyder det för företag? 

Facebook presenterade nyligen tre uppgraderingar av nyhetsflödet. Inlägg som bilder och statusar från vänner som användarna bryr sig om kommer att rankas högre i nyhetsflödet, likaså innehåll som vänner gillar och delar.

Detta kan bli problematiskt för företag som är aktiva på Facebook. För att nå ut till samma antal som tidigare innebär det att de i allt större utsträckning måste köpa sig räckvidd på Facebook i form av sponsrade inlägg och annonser.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter