Ett helt nytt kontorskoncept i Gårda

Glöm jobbet att jaga lämplig lokal och bli bunden vid ett treårigt hyresavtal, glöm kontorshotell med stängda dörrar i långa korridorer, glöm tanken på ett ickestimulerande hemmakontor. I januari öppnas dörrarna till nya möjligheter. Då öppnar Gårda Meetingpoint, ett nytt kontorskoncept baserat på medlemskap och skräddarsydda lösningar. Hur vill just du jobba?

Bert Hansson och Jochum Löfgren står bakom satsningen Gårda Meetingpoint och vill skapa en mötesplats där företags specifika behov sätts i centrum.

- När ett företag kontaktar oss vänder jag alltid på deras fråga om antal kvadratmeter och hyra och frågar istället; "hur vill ni sitta?", säger Bert Hansson. På Gårda Meetingpoint kommer det att finnas ett otal möjligheter att skapa sin egen optimala arbetsplats. Välj mellan Business Loungen, Flexible Workspace eller Fixed Office.

 

Bild: OkiDoki Arkitekter

Bild: OkiDoki Arkitekter

Bygger på medlemskap

Kontorshotellet Gårda Business Hotel startades 1999, för 2,5 år sedan köpte Bert Hansson och Jochum Löfgren verksamheten. Nu tar de sikte på ett helt nytt kontorskoncept.

- Vi har hög beläggning på kontorshotellet i dag, men när vi fick chansen att hyra ytterligare en våning på

1 200 kvm kändes Gårda Meetingpoint som ett naturligt nästa steg, förklarar Jochum Löfgren. Vi vill vidareutveckla konceptet kontorshotell, det finns redan flera fantastiska exempel på hur man kan göra det runt om i världen.

Det nya konceptet bygger på dagens samhälle som till stor del baseras på mobilitet och rörlighet, menar Bert Hansson.

- Fler egna företagare och fler entreprenörer behöver någonstans att sitta. De behöver en dynamisk mötesplats! Hela grundtanken med Gårda Meetingpoint bygger på ett medlemskap. För 1 500 kronor i månaden, i 12 månader, får man tillgång till en toppmodern Business Lounge och konferensutrymmen i ett av stadens snabbast växande affärskvarter. Konceptet är speciellt skapat för de som reser och jobbar mycket ute på fältet och gärna vill slippa betala för ett kontor som knappt används.

Jochum Löfgren och Bert Hansson.

Jochum Löfgren och Bert Hansson.

Hur vill just du jobba?

Det finns tre alternativ för ett medlemsföretag.

Business Loungen ingår i medlemskapet. Här får man tillgång till fullservice

24 timmar om dygnet och här kan man sitta och jobba antingen i en skön fåtölj eller i en bekväm soffa. Här finns WIFI, skrivare, kopiering, skanner, dagstidningar, info-skärmar, tillgång till kök och allt annat som hör till en modern arbetsplats. Här får man också ett eget postfack för in- och utgående post.

Ett annat alternativ är Flexible Workspace. Det här alternativet är för de som kanske behöver ett eget skrivbord, ett par dagar i veckan, men vill vara flexibel resten av tiden. Bakom en glasvägg hittar man här både tysta rum och höj- och sänkbara skrivbord i öppen kontorsmiljö. Man betalar för den tid man sitter vid sitt skrivbord och får utöver det använda sig av Business Loungen med alla dess bekvämligheter och trådlöst internet.

Konferensrum och andra möteslokaler kan man boka efter behov. I Business Loungen och Flexible Office är det konceptet clean desk som gäller och det kommer därför att finnas möjlighet att hyra även skåp för papper och annat.

- Man kan också boka vår Arena Space om man behöver arrangera events, utbildningar eller seminarier, berättar Jochum Löfgren.

Har man däremot behov av ett helt eget rum? Då är Fixed Office lösningen, alternativet på våningen ovanför, en interntrappa upp. Här kan man hyra ett låsbart rum på cirka 10 kvm för 1 500 + 4 000 kr/månad, inklusive trådlöst internet, och givetvis ha full access till den kreativa miljön i Business Loungen.

Bild: OkiDoki Arkitekter

Bild: OkiDoki Arkitekter

Stimulerande och dynamiskt

Oberoende av vilket alternativ man väljer ingår värdar/värdinnor som kommer att finnas mitt i verksamheten för att kunna ge hög service. Och förutom alla kvadratmeter inomhus, även en stor terrass. Mervärdena är många, möjligheterna likaså.

- Man ska gilla att sitta här, bland likasinnade, menar Bert Hansson. Det ska vara stimulerade, dynamiskt och fungera så enkelt som möjligt för våra medlemmar. Vi lovar inte business men vi lovar att öka förutsättningarna för det.

I skrivande stund är det fullt fokus på att marknadsföra det nya konceptet för att nå målet på 500 medlemmar och en bra mix av företag. I januari slås dörrarna upp, kanske är Gårda Meetingpoint något för dig?

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter