Christel Zaar, uthyrare på Castellum Briggen: Att tacka nej till en kund är det svåraste

Christel Zaar, uthyrare på Castellum Briggen, pratar om framtidsutsikter, tydlig och konkret kommunikation och vad det svåraste med hennes jobb är.

Hur skulle du beskriva den optimala hyresgästen?

- Den optimala kunden ur ett uthyrningsperspektiv är företaget som i förväg har gjort en genomgång av sitt lokalbehov och kommit fram till de viktigaste kraven som den nya lokalen skall uppfylla. Detta hjälper oss som uthyrare att ta fram de rätta lokalerna inför visningen. Men många kunder gör bara detta någon gång i livet och har naturligtvis inte tänkt på allt. Här är vi bollplank och hjälper dem genom den processen. Den optimala kunden har såklart också en bra ekonomisk stabilitet och gärna ett varumärke som vi vill förknippas med.

Vilka missuppfattningar kan dyka upp i samband med en uthyrning och hur jobbar du för att undvika dessa?

- Det kan som i all kommunikation bli missuppfattningar, men vanligast är nog att det kan vara olika uppfattningar om vad som ingår i produkten. För att undvika detta är det viktigt att vi är tydliga och konkreta i vår kommunikation.

Hur jobbar du för att möta en hyresgästs behov och krav?

- Vi är intresserade, ställer mycket frågor och sätter oss in i kundens verksamhet. Ibland finns det lösningar som man inte ser om man inte är engagerad i kundens verksamhet.

Vad gillar du mest med ditt jobb?

- Jag gillar att träffa människor och att komma med lösningar. Därför passar detta mig utmärkt då det ofta kan vara en del pusslande för att till kunden hitta rätt lokal, i rätt område till rätt hyra. Det är också mycket stimulerande att se nöjda kunder som har flyttat in i sin lokal och som trivs.

Hur är en bra uthyrare?

- Lyhörd för att kunna lyssna in kundens behov och med en förmåga att se till helheten för att ta fram den bästa lokallösningen för kunden. Ser också sitt ansvar för processen och driver den framåt.

Vad skulle du säga är det svåraste med ditt jobb?

- Att tacka nej till en kund då det inte går att uppfylla deras önskemål eller behov.

Hur tror du framtiden ser ut för uthyrningsbranschen?

- Framtidsutsikterna för branschen ser ljus ut. En omflyttning kommer alltid att ske då företagen är i behov av att förändra sina ytor storleksmässigt såväl till mindre som till större efter organisationen. Här kan även andra parametrar som förändrade arbetssätt påverka att lokalernas utformning eller läge behöver förändras.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter