Camilla Engverth, Ytterbygg: Vår specialitet är anpassade lokaler

Camilla Engverth är uthyrare på Ytterbygg. Här berättar hon om missförstånd som kan uppkomma, bra hyresgäster och anpassning av lokaler.

Hur skulle du beskriva den optimala hyresgästen?

- Den optimala hyresgästen är en god granne som också betalar sin hyra i tid.

Vilka missuppfattningar kan dyka upp i samband med en uthyrning och hur jobbar du för att undvika dessa?

- Uppsägningstiden förväxlas ibland med uppsägning av privata bostäder så jag brukar stanna upp vid den punkten och stämma av att hyresgästen är medveten om vad som gäller avtal om kommersiella lokaler när vi går igenom avtalet gemensamt. En annan sak är var gränsen för underhåll med mera går och där arbetar vi också med att vara så tydliga som möjligt redan vid avtalsgenomgången.

Hur jobbar du för att möta en hyresgästs behov och krav?

- Eftersom Ytterbyggs specialitet är just anpassade lokaler så erbjuds anpassning av lokalen både före inflyttning och allteftersom behoven förändras.

Vad gillar du mest med ditt jobb?

- Mötena med de som hyr hos oss. Att jag får lära känna många människor och de verksamheter som de driver och dessutom ibland får vara en del i deras företagsutveckling. Dessutom har jag en stark organisation med fantastiskt trevliga arbetskamrater bakom mig.

Hur är en bra uthyrare?

- Lyhörd, återkopplande, korrekt – och lite personlig.

Vilka utmaningar finns det i uthyrningsbranschen?

- Som framtidsutsikterna från Gothenburg Business Region ser ut så ser det ut som att det kan bli en utmaning att kunna tillhandahålla tillräckligt med yta.

Favoriterna kommer nu från länken, vill du spara dem till dina favoriter klicka på knappen nedan.

Skriv över dina favoriter Visa dina favoriter

Dina sparade favoriter

Nedan listas dina sparade favoriter.

Dina uppgifter

Få prisuppgifter och mer information om dina sparade favoriter.

Din intresseanmälan är nu skickad. Vill du rensa dina favoriter?

Rensa dina favoriter